Berkongsi kisah kehidupan sebagai suri dan pada masa sama, berniaga untuk bantu keluarga. Suka sharing berkaitan online marketing dan menjual produk islamik seperti jam azan untuk rumah, jam tangan azan, al quran digital dan macam-macam lagi.

Read More

Selamat Datang Ke Blog Emme Marina

Semoga Dilimpahi Rezeki dan Keberkatan Buat Semua Pembaca
Read More

Servis Facebook Page

Paling saya suka membantu sahabat semua, berjaya dalam bisnes insya Allah. Pasti berjaya
Read More

Al Quran Digital

Pembantu peribadi anda memperbetulkan bacaan, belajar tajwid dan lebih seronok mengaji. Insya Allah

7/27/2018

Update Stok Al Quran Tagging

Salam. Sepertima mana saya sharekan sebelum ini. Untuk Al Quran tagging. 




Kita ada 3 size
1. A6
2. B6
3. A5 (Ekslusif wanita)

*UPDATED STOCK*
*(22/7/18 , 11.02 pm)*


B6 (RM115)

RB07 : 6
RB08 : 9
RB09 : 5
RB11 : 9




A6 (RM95)
R01 : 11
R09 : 9
R10 : 9
R12 : 9
R20 : 3
R21 : 7
R24 : 70
R25 : 22
R26 : 5









Set Tagging : 34 (RM37)


Untuk tempahan, whatsapp 0189100852. Harga tidak termasuk postage
Read More

7/25/2018

10 Ciri Blog Berpengaruh

Bismillah

Ramai mahu menulis dan belajar menjadi blog sebuah blog yang berpengaruh. Namun bagaimana caranya? Saya senaraikan 10 ciri blog berpengaruh yang boleh kalian ikuti.

10 Ciri Blog Berpengaruh


1. Boleh mesra pembaca, tidak ada gajet atau bling-bling yang over
2. Sentiasa ada entri baru dan segar
3. Entri penyelesai masalah
4. Penulisan santai dan bersahaja namun punya banyak kisah pengajaran
5. Blog yang menjadikan pembaca ketagih datang dan datang lagi
6. Blog yang menjadi rujukan khusus
7. Blog yang berinformasi, bebas memberi pandangan penuh etika
8. Blog yang menjaga tatabahasa asas, penulisan Bahasa Melayu formal, walaupun santai asas ini dijaga
9. Blog yang boleh dipindahkan menjadi wang
10. Blog yang berjaya menukar pelanggan daripada pembaca kepada pelanggan

(Sumber: Ebook Asas Blog dan penulisan edisi kemaskini)



Read More

7/22/2018

Update Stok Jam Tangan Azan Solat Harameen Julai Sale

Salam semua

Saya pernah up entri sebelum ni mengenai Harameen sale bagi bulan Julai sahaja. Almaklumlan gomen sudah gaji. Banyak jam azan kami khususnya Harameen 6506 dah pun habis...
Rugi tak grab sebabnya jam ni harganya sangatlah murah dan berbaloi-baloi.




JAM TANGAN ISLAMIK
JAM TANGAN AZAN😍
.
SUDAHKAH ANDA MEMILIKINYA?
.
APLIKASI CANGGIH JAM INI YANG MEMBUATKAN ANDA TERUJA UNTUK MEMILIKINYA! 😍
•••
πŸ•‹ Kompas Auto Kiblat Sepantas 3 SAAT!
πŸ•“ Waktu Solat Seluruh Dunia
πŸ“ Tulis Nama Maksima 6 Huruf
πŸ–‡ Penanda Al-Quran
⏰ Alarm Solat Azan (Bunyi Beep)
πŸ“† Kalendar Hijrah & Masihi
πŸ‡ΊπŸ‡Έ Dwi-Bahasa (EN/AR)
πŸ—“ Taqweem Malaysia
πŸ’¦ Water Resistant 30M
πŸ’‘ Lampu LED Hijau
⏰ Daily Alarm 
⏱ Stopwatch
πŸ”° Waranti 1 Tahun
πŸ—Ί DST
☪ Azan Eqamah Reminder

.
HA6506 (STOCK BARU)
HA6508 (MODEL BARU)
HA6509 (MODEL BARU)

LEBIH STYLIST, LEBIH MODERN, LEBIH BANYAK PILIHAN!

================

TAWARAN KASIH SAYANG😚😚

- Free Gift Pen Exclusive (Limited 400 Terawal shj) 😍
- Warranty 12 Bulan

================

HARGA PROMOSI  NI SPECIAL BERMULA  HARI NI SEHINGGA 31 JULAI 2018 
.
Sempena Launching Model baru, Harga model lama pun Menjunam jgk. πŸ˜‰πŸ˜‰

⌚️HA 6506 :
❌Harga Asal = RM229
✅Promo = RM145

⌚️HA 6508 :
❌Harga Asal = RM269
✅Promo = RM215

⌚️HA 6509 :
❌Harga Asal = RM249
✅ Promo = RM185

================

AMARAN!!
.
LAMBAT, CONFIRM SOLD OUT!
.

Beli untuk diri sendiri, anak, suami/isteri atau dijadikan hadiah/hantaranπŸ’

Nak tempah?

60189100852 atau order di kedai shopee emmemarina

Stok jam yang masih ada

Harameen 6506


Harameen 6508


Harameen 6509


Dah dapatkan jam ni?
Jom order sebelum 31 julai 2018 untuk harga super jimat.
Read More

7/21/2018

Al Quran Tagging Ekslusif Wanita Size A5



Alquran tag EKSKLUSIF
Eksklusif untuk WANITA 
.
Hadiah untuk wanita-wanita dalam hidup anda malah untuk diri sendiri❣️
.
SANGAT ISTIMEWA, ada highlite khusus ayat untuk wanita dalam AlQuran ini
.
Lagi apa yang BEST❓
.
✔️168 TAG yang menyentuh kehidupan anda
✔️30 TAG juzuk
✔ Isi dalam PELANGI,BERWARNA WARNI 
✔ Terdapat penanda quran comel yang mengandungi Doa Sujud Tilawah, Doa Permulaan Baca Al-Quran. 
✔ Malah juga terdapat penanda quran comel yang mengandungi Panduan Tajwid Kod Berwarna, Tanda Waqaf dan Panduan Berwaqaf. .
✔COVER AL QURAN lebih menarik, berkualiti tinggi dan LEBIH TAHAN LASAK.
✔️Siap ada cermin lagi tau🀭
.
Penat tunggu PRE ORDER?
Sekarang READY STOK
tapi limited❗️
.



.
Cara Tempahan :
.
1. Whatsapp +60189100852
.
Atau
.
2. Order dekat shopee www.shopee.com.my/emmemarina
.
#SahabateNuur
#LegacyOfKnowledge
#TEAMSahabateNuur
#eNuur
#AlQuranTajwidTerjemahan
#RamadhanKareem
#AllahuAkram
#AlquranHumaira
#AlQuranHumairaSentiasaBersama
#AlQuranEkslusifWanita
#AlquranPelangi
#AlQuranRainbow
#AlQuranRabbani
#AlQuranTajwidBerwarna
#AlQuranTaggingByeNuur
#AlQuranTagging
#AlQuranTag
Read More

Bantuan Dana Wakaf Van Amal Till Jannah

Assalamualaikum w.b.t.

Mohon bantuan semua utk share kepada ahli keluarga, rakan2 dan sahabat handai.

*(SAHAM AKHIRAT) WAKAF KENDERAAN 4 X 4 UNTUK KEGUNAAN BADAN AMAL TILL JANNAH*

_*Datuk/Datin/Tuan/Puan/Pihak Yang Berkenaan_*😊

Sempena kedatangan Ramadhan al-Mubarak 2018/1439H, Pihak Kebajikan Amal Till Jannah membuka peluang kepada seluruh kaum muslimin dan muslimat untuk menyemarakkan bulan Ramadhan dengan bulan yang paling baik untuk bersedekah. 

InsyaAllah, justeru itu dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim kami melancarkan dana *_Wakaf pembelian Kenderaan 4x4 bernilai RM40,000 dengan agihan lot wakaf tunai sebanyak RM40 setiap penyertaan_*.

Kenderaan ini amat diperlukan oleh pihak kami untuk melancarkan segala aktiviti kebajikan ummah melalui program-program kebajikan di badan Amal Till Jannah yg meliputi ‎kerja-kerja amal serta bantuan kebajikan dalam dan luar daerah yg dijalankan sepanjang tahun.

Justeru pihak kami amat mengalu-alukan sumbangan tuan/puan samada berbentuk *sumbangan wang tunai* melalui *Wakaf Tunai* untuk pembelian sebuah kenderaan 4x4 bagi kegunaan rasmi pihak badan kebajikan Amal Till Jannah insyaAllah.

πŸ”΅ *UPDATE  20 JULAI 2018 -RM3440*

πŸ”΄ *MASIH MEMERLUKAN DANA - RM36,560*

✅Sebaik-baik sedekah adalah di bulan Ramadan yang mendapat janji GANDAAN PAHALA & PEMBEBASAN DARI API NERAKA dari Allah SWT kelak.

✅Jom sahabat-sahabat pencinta amal jariah kita kongsikan pahala amal kebajikan ini bagi sama-sama meraih redha Allah. Sesungguhnya sedekah itu memakmurkan ummah dan menyuburkan ikatan perpaduan antara Muslim.

🚨 *POHON MESEJ RAYUAN INFAQ SEMPENA RAMADAN MUBARAK INI DISEBARLUASKAN INSYAALLAH*

*_*INFAQKAN SUMBANGAN ANDA LILLAHITAALA DAN SEDEKAHKAN PAHALA AMAL JARIAH INI BUAT KEDUA IBU BAPA TERCINTA_*πŸ’œ*😊

Segala sokongan, dokongan dan keprihatinan Tuan/Puan kami dahului dengan ucapan terima kasih dan semoga diterima oleh Allah s.w.t sebagai amal soleh yang berkekalan

πŸ’š *Makluman untuk yg ingin menyumbang, seperti berikut😊*
====================

πŸ“Œ RM40 per lot penyertaan wakaf

Transaksi *Wakaf Van*

πŸŽ€ bank in/ transfer ke akaun rasmi ATJ

*MAYBANK AMAL TILL JANNAH*
 πŸ§ *5621 8831 9223*

Maklum infaq dan wakaf tuan puan kpd admin 
www.wasap.my/60127865923 untuk rekod sumbangan.

*_pada individu/pihak yg memerlukan resit wakaf bole memaklumkan kepada pihak admin utk urusan tersebut_

Sebarang pertanyaan sila hubungi :
Ustazah Rosya *_0192314480_*
Pn Fatin *_0127865923_*

page: https://www.facebook.com/amaltilljannahATJ/

www.amaltilljannah.com

#wakafvan
#infaq
Read More

7/19/2018

Aku, Hidupku dan Rumahtangga

Assalamualaikum

Apa kabar semua?

Sepertinya jarang menulis catatan harian. Meluahkan dan menceritakan kisah hidup atau gelaran diari merupakan perkara paling sukar untuk saya lakukan. Pernah dahulu saya cuba memiliki sebuah diari, namun akhirnya tidak digunakan. Walau ada banyak kisah untuk ditulis, saya nampaknya lebih gemar memilih monolog berbanding dituliskan ke dalam diari. 

Begitulah sehingga ada blog ni, untuk sekadar bercerita walaupun ada banyak kisah yang boleh dikongsi terasa sukar pula. Ada pemikiran yang kalau saya tulis apakah sampai mesejnya bagi kalian? Apakah kisah ini memberi manfaat? Bila mana banyak berfikir, maka lebih banyaklah yang terpendam. 

Sudah hampir setahun saya menghabiskan pengajian di peringkat Master. Kejap nak kerja, kejap tak mahu kerja. Bila lihat anak yang masih kecil, saya tak sampai hati untuk keluar bekerja. Lagi-lagi anak kecil saya masih menyusu badan. Dalam perniagaan yang kita sendiri DIY belajar, mentelaah adakalanya menjadi perniagaan kita untungnya lumayan adakalanya tidak. Sakitnya ada bila masa dan kerja rumah terlalu banyak hingga kita kepenatan untuk berfikir. 

Sekarang hampir setiap hari jam 9-10 malam saya sudah lelap. Letih sangat setiap hari tau. Mungkin kerana anak kecil ini terlalu aktif dan terlalu kerap bergayut, makan pula selera saya setiap hari makin turun. Tapi kenapakah berat tak turun-turun.. hehehe. Harapan sungguh ni tau nak turunkan bawah 45kilo. Rindunya kurus zaman sebelum kahwin, time tu berat saya dalam sekitar 41-43 kilo sahaja. Sekarang 48-50 kilo. hmmm.. susah rupanya nak turunkan berat badan bila dah naik, lagi2 nafsu makan nasi la kurang, nafsu makan makanan manis tak kurang-kurang. 

Walau apa jua kalian sedang lakukan sekarang ini. Pedih. Penat. Kurangkan merungut. Lebihkan bersyukur. Banykkan senyuman :)

Insha Allah, apa jua kita lakukan kita akan rasa senang hati. Jika kalian yang sedang membaca sedang rasa stress akan rumah tangga, nak uruskan rumahlah, anak ramai, kerja lagi. bisnes lagi.. memang akan stress

Kalian harus cari titik kebahagiaan dari situ kalian akan jumpa cara untuk melenyapkan stress kalian dengan kesibukan, hiruk pikuk dan hati yang pecah. Pasangan kita ada yang sempurna, ada yang separuh sempurna, ada yang membuatkan kita seperti mahu hilangkan diri. Jadi carilah satu titik kebahagiaan. Insha Allah, kalian akan rasa bahagia walau teruk pun badai melanda. 

Allah itu ada maka kebahagiaan pasti ada. Minta, dan berdoa. Insha Allah
Read More

7/17/2018

Cara Penyediaan Tangas Kering Terapi Feminin (Herba Tangas)

Amalan bertangas adalah amalan yang telah diamalkan sejak beratus tahun dahulu. Ia lazimnya dilakukan oleh wanita selepas bersalin selain bertungku untuk mengecutkan kembali bengkak-bengkak yang disebabkan proses bersalin sekaligus merawat bahagian intim wanita.

Bertangas Bukan Untuk Orang Lepas Bersalin Sahaja


Namun, ramai yang tidak tahu, umumnya rawatan bertangas ini juga boleh dilakukan oleh wanita-wanita biasa yang masih dara, terutamanya sebaik selepas haid… tidak terhad kepada mereka yang sudah melahirkan anak sahaja.

Bertangas kering atau lebih mudah dipanggil bertangas herba itu hanya menggunakan batu sungai sebagai keperluan utama tangasnya yang kemudian dipanaskan seterusnya diletakkan di atas bahan atau ramuan herba semula jadi terpilih.

1. Panaskan batu selama 15 -30 minit

2. Bancuh herba tangas Terapi Feminin bersama dgn limau purut/limau nipis

3. Masukkn batu ke dlm bekas. Bahagian kena api dihalakan ke atas

4. Tuangkan Terapi Feminin yg dah dibancuh tadi ke atas batu

5. Letak batu di dlm kerusi tangas.

6. Sarungkan blanket sauna dan duduk di atas kerusi dan bertangas selama 30 minit.



Selamat mencuba!













Read More

[Buruj Watches] Jam Tangan Azan dan Automatik Kompas Kiblat Buruj Ramadhan



PERHATIAN] NAK JAM TANGAN BERKUALITI DENGAN FUNGSI ALARM SOLAT DAN AUTO KIBLAT TANPA DATA INTERNET DENGAN HARGA MAMPU MILIK?"
.
.
"KHAS UNTUK MEREKA YANG MAHU UBAH HIDUP DENGAN MENGUTAMAKAN SOLAT, PERBAIKI DIRI DENGAN JAM MENUJU KEJAYAAN - TIDAK KIRALAH APA PANGKAT ANDA"
.
.
Miliki jam tangan istimewa dengan ciri-ciri islamik:
.
APLIKASI CANGGIH YANG MEMBUATKAN ANDA TERUJA UNTUK MEMILIKINYA! 
•••
 Kompas Auto Kiblat Sepantas 2.79 SAAT!
 Waktu Solat Seluruh Dunia
 Tulis Nama Maksima 7 Huruf
 Penanda Al-Quran
⏰ Alarm Solat Azan (Bunyi Beep)
 Kalendar Hijrah & Masihi
 Dwi-Bahasa (EN/AR)
 Taqweem Malaysia
 Water Resistant 30M
 Lampu LED Hijau
⏰ Daily Alarm
⏱ Stopwatch
 Waranti 1 Tahun
.
.
Buruj Ramadhan
.
Harga sebenar RM 249.
SUPER DEAL Price RM 189. (JIMAT RM 60!). Harga ini bakal tamat bila-bila masa sahaja :)
.

"SIAPA YANG MENJAGA SOLATNYA, ALLAH JAGA KEHIDUPANNYA... Insha Allah"
.
Jangan takut laburkan wang anda untuk miliki jam tangan menuju kejayaan❤
.
.
Apa kata pelanggan kami yang lepas?
.
"Saran saya kepada semua.. milikilah jam ini. tidak rugi.. dimana kita berada..waktu solat pasti kita ingat.. arah kiblat juga. Dulu saya penggemar banyak jam.. akhirnya saya jual semua dan sekarang cuma jam ini sahaja yang saya pakai"
~Pn. Aniq Danish Qaseh
.
Anda akan dapat PERCUMA
 Kupon baucer berharga RM10
 Beg kotak exclusive bernilai RM10
 Postage seluruh Malaysia bernilai RM10 Sem/ RM 13 SS
 Warranty selama 12 bulan
.
.
Hari ni memang kami masih ada stok. Tapi esok lusa belum tentu. Booking sekarang!!
.
.
Untuk tempahan Whatsapp 018-9100 852 atau berbelanja di kedai shopee (boleh pakai kredit kad tahuu) ... www.shopee.com.my/emmemarina
.
.
#jamtanganlelaki #jamtanganwanita  #jamtangansolat #jamtanganrare #jamtanganautokiblat #kompaskiblat #buruj #jamazan #jamsolat #solatawalwaktu #tipskejayaan #bisnesonline
#jamtangangredaa  #kedaijammalaysia #kedaijam #kedaijammurah #kedaijamonline #koleksijamtangan #kedaijamonlinemalaysia #kedaijamtanganonline #kedaijammurahmalaysia #kedaijammalaysiamurah #sayajualjamtangan #sayajualjam #sayajual #sayajualonline #bazarpaknil #bazaarpaknil #sayajualmurah #muslimwear

Status Jam: Semua AVAILABLE

Read More

Al Quran Tagging Size B6

ALQURAN TAGGING📣
.
KINI MENGAJI DAN MEMBACA QURAN LEBIH BERMAKNA😍
READY STOK QURAN TAGGING KINI SEMAKIN VIRAL
.
Apa yang best?
.
🔎Saiz A6 & B6
🔎13 pilihan warna
🔎Total 168 tagging yang sudah bertanda
🔎Ada pembahagian juzuk juga (30 tagging)
🔎FREE 5 kad zikir
.
Malah,
BELI 2 TAGGING, FREE 1 PLANNER 😍
Untuk terawal sahaja
.
.
Ready STOK
.
Saya bagitahu harga siap2 ya

ALQURAN TAGGING A6 = RM95 (RM8 SEM/RM12 SS)
ALQURAN TAGGING B6 = RM115 (RM10 SEM/RM16 SS)

UNTUK KOD/WARNA/DESIGN QURAN KITA PM KAY😇😇😇
.
Cara Tempahan :
.
Whatsapp 0189100852
www.wasap.my/60189100852/qurantag

Read More

7/11/2018

HARAM Trade IN Emas Lama Tukar Emas Baru

Assalamualaikum

Ilmu baru yang saya dapat hari ini. Masya Allah, saya rasa jahil-jahil sangat-sangat sebab perkara ini bukan perkara boleh dibuat main. Wanita dan emas berpisah tidak. Bila kawan kata, Emme tukar emas lama (trade in) beli baru.. Nanti tambah sahaja duitnya. RUPANYA HARAM sama sekali!





Laknat dr ALLAH keatas pengamal riba'!

Urusan yg kerap dilakukan tanpa sedar ianya bahaya riba' ;

Kite ade emas 10gram dan kite nok tukorkan dgn emas seberat 12gram..lebih 2 gram kite tamboh duit (trade-in)..hukumnye dokleh (haram)..care yg buleh kite kene jual dulu emas 10gram tu, dpt duit baru beli yg 12gram..

UAI (Ust Azhar Idrus).

Note: Jauhi riba' krn para pengamal riba' termasuk pencatitnya menerima ancaman perang dr Rasulullah SAW & ALLAH SWT!

https://youtu.be/q8HliY5LCQ8


Sebarkan guys. Tolong sebarkan. Jangan jadikan wanita penghuni neraka dek emas. Biar kita beli emas dengan cara yang halal dan Allah suka. Bukan dilaknat!


Read More

Meroyan atau Kemurungan Selepas Bersalin

Meroyan atau Kemurungan Selepas Bersalin

Meroyan atau kemurungan posnatum ialah satu masalah yang biasa yang dihadapi wanita selepas bersalin. Gila meroyan adalah gangguan perasaan atau jiwa yang serius.

Penyakit ini sering dikaitkan dengan masalah yang dialami oleh wanita sewaktu atau selepas pantang.

Pada tahap ini wanita yang mengalaminya mampu melakukan perkara-perkara yang boleh mencederakan dirinya, bayi serta orang di sekelilingnya. Ramai yang beranggapan masalah ini banyak terjadi kepada wanita Melayu, tetapi hakikatnya meroyan atau turut dikenali ‘pos-natal blues’ lebih banyak menyerang wanita di Barat.

Masalah ini juga dilihat sering kali dihidapi oleh wanita biasa tetapi  sebenarnya  ia turut menimpa wanita profesional.

Pakar mendapati masyarakat Malaysia khusus orang Melayu lebih prihatin dengan penjagaan selepas bersalin, wanita selepas bersalin selalunya akan mendapat lebih perhatian daripada ahli keluarga, sedangkan perkara seperti itu kurang berlaku di Barat.

Siapa yang diserang?

Tiada kajian khusus kenapa setengah wanita menjadi murung dan yang lain tidak. Bagaimanapun pakar mendapati antara puncanya adalah kekurangan hormon selepas bersalin serta perubahan yang berlaku kepada badan mereka dan kebiasaanya terjadi pada hari kelima selepas bersalin.

Selain itu wanita terbabit juga merasa tertekan dengan keadaan baru mereka apabila melihat bayi yang sering menangis atau berasa letih untuk berdepan dengan tugas baru mereka. Sejarah kemurungan atau masalah sakit mental terdahulu atau kemurungan semasa hamil juga boleh menjadi penyebab perkara itu berulang di samping kurangnya sokongan suami serta ahli keluarga terdekat.

Simptom Awal Meroyan

Tanda dan simptom adalah berbeza bagi setiap ibu, tetapi anda akan merasa:

-perasaan putus asa
-bersalah
-amat letih
-muram
-sering menangis
-sunyi
-gelisah
-terperangkap.

Semua ibu merasakan satu atau lebih dari perasaan ini pada masa-masa tertentu. Tapi, jika anda merasa tidak berdaya langsung dan perasaan ini tidak reda-reda walaupun masa terus berlalu, anda mungkin menghidap meroyan atau kemurungan posnatum.

Bahaya Jika Tidak Dikawal

Walaupun meroyan atau kemurungan posnatum ini satu perkara biasa, namun jika tidak dirawat boleh menjadi serius sehingga mencederakan diri dan bayi. Perhatian daripada ahli keluarga sangat penting ketika ini, mereka perlu peka dengan perubahan yang berlaku. Jika didapati kemurungan itu tidak terkawal, adalah lebih baik membawa wanita terbabit ke hospital untuk mendapatkan rawatan susulan.

Kaedah Rawatan

Kebiasaannya masalah pos-natal blues ini tidak perlu dirawat kerana ia boleh pulih dengan sendiri selepas dua ke tiga minggu. Namun, jika didapati berada dalam keadaan tidak terkawal rawatan berbentuk ubat-ubatan diperlukan bagi mengimbangi hormon pesakit.

Jika didapati keadaan semakin serius pesakit juga akan dirujuk kepada pakar psikiatri.

Suami atau Ahli Keluarga Main Peranan

Pada hari-hari terawal selepas bersalin, keberadaan suami dan ahli keluarga terdekat sedikit sebanyak mampu melegakan wanita terbabit kerana mereka merasakan seperti disayangi dan dihargai. Sokongan dan perhatian daripada suami amat diperlukan, bantuan daripada ahli keluarga juga mampu mengurangkan tekanan wanita selepas bersalin. Wanita juga jangan rasa segan silu untuk memberitahu pasangan atau ahli keluarga mereka jika berhadapan dengan keadaan sukar supaya orang sekeliling anda boleh membantu mengurangkan tekanan yang dihadapi.

Pengakuan

Sejak hamil lagi perasaan saya mulai sensitif. Ramai yang mengatakan itu hanya ‘bawakan budak’, namun keadaan itu seakan melampau apabila apabila saya sering kali menangis kerana perkara kecil. Selepas dua hari melahirkan anak pertama saya, saya menjalani ‘pantang’ di rumah ibu saya.

Pada awalnya perasaan saya cukup teruja dengan kehadiran cahaya mata, namun perasaan itu mulai berubah apabila anak saya sering kali menangis dan saya perlu belajar menguruskan anak sendiri kerana suami sudah mula bekerja. Dengan keadaan tidak cukup tidur badan saya semakin lemah ditambah pula saya merasa sakit di ‘ari-ari’, seperti sakit ingin bersalin. Ibu memberitahu bahawa itu perkara biasa kerana ada darah kotor yang tidak keluar habis, dan ibu memanggil tukang urut untuk mengurangkan sakit saya. Walaupun sakit itu telah hilang, perasaan saya semakin sensitif sehinggakan apabila anak saya menangis saya merasa amat rimas dan turut menangis.

Bukan itu sahaja, saya seolah-olah tiada perasaan sehingga membiarkan anak menangis teresak-esak. Bimbang dengan keadaan seperti itu, suami saya terpaksa mengambil cuti semula untuk menemani saya dalam tempoh berpantang. Ahli keluarga sering kali memberi kata-kata semangat bahawa anak itu kurnia ALLAH yang amat bernilai dan mereka turut mengingatkan saya untuk rajin berzikir. Setelah dua minggu perasaan itu mulai hilang, perasaan saya semakin tenang.

Meroyan adalah jenis penyakit gangguan emosi bukan gangguan disebabkan sihir atau gangguan jin kafir.

Sumber;

Dr. Mohamed Rafi Mohammed Feizal
Pengarah Perubatan, Pakar Perunding Obstetrik & Ginekologi. Hospital Umra, Shah Alam MBBS (Mang), FAGE (Man), M.Med O&G (UM), Dip Aest. Med (USA), FRSPH (UK)



SHARE KAN. ILMU INI SANGAT PENTING BAGI KELUARGA KITA SEMUA
Read More

7/10/2018

Dah Dapatkan Jam Tangan Azan Solat dan Kompas Kiblat?

Bismillah

Hari tu saya pakai jam tangan Azan Buruj Ramadhan, selepas tu anak asyik mengendeng je jeles mama pakai jam pink siap ada waktu solat.. Bila masuk sahaja waktu solat, akan berbunyilah alarm yang saya dah setkan. Jam tangan Azan ni sebenarnya bukanlah berbunyi azan.. tidak...

Saya yakin kalau jam tangan ada suara konfirmlah jam ni takkan dapat harga serendah RM145 ye kan? Cuba anda bezakan handphone smartphone vs handphone ala-ala nokia 3310 tu. kan ibarat langit dan bumi harganya. Begitu jugalah jam tangan. Buat masa ni, tiada lagi setahu saya jam tangan digital yang mengeluarkan audio atau suara untuk aplikasi alarm.

Jadi bagaimana sebenarnya fungsi jam tangan azan solat ni?

Okay, jam solat ni kita boleh setting untuk nak ada alarm solat atau tidak. Bila kita ONkan fungsi tersebut, kita boleh pilih pula waktu solat mana satu kita nak ada fungsi alarm. Dari subuh, zuhur, asar, maghrib atau isyak atau nak setkan kesemua sekali ada fungsi alarm. Jika kita tak setkan, bila masuknya waktu solat, alarm reminder waktu azan tu tak berbunyilah. Hanya akan ada display sahaja pada paparan skrin jam tersebut.


Kita sudah ada 5 jenis model jam tangan azan solat dan kompas kiblat. Jom kita tengok. Untuk bulan Julai ni model Harameen sahaja yang ada promosi besar-besaran tahu. Rugi tak grab sementara harga tengah sale.



Harga


Buruj Exclusive RM289 (Offer RM249)


Buruj Ramadhan RM249 (Offer RM189)


HA 6506 (Offer Julai RM145)


HA 6508 (Offer Julai RM215)


HA 6509 (Offer Julai RM185)


Menarikkan?

Saya sendiri masa terjumpa jam ni. Terus pasang niat nak ada 1 tuk diri sendiri dan suami. Gigih sat kumpul duit pastu order tuk diri sendiri dan suami. Tuk suami saya hadiahkan Buruj Exclusive dan saya ketika itu, Buruj Ramadhan. Disebabkan dah hadiahkan pada kakak (8 tahun)... Saya sekarang pakai HA 6506 kaler turqoise. Alhamdulillah, sekarang tengah sale sangat HA 6506 ni. dapatlah saya grab 1. Memang dah lama nak warna turqoise ni. rare skit kalernya. Paling penting fungsi jam tip top. Masya Allah. Semoga kita dapat perbaiki waktu solat kita dengan lebih baik... Aamin

Nak tempah?
Whatsapp saya di 018-9100 852
Read More

7/09/2018

Set Tagging Al Quran. Tag Quran Anda Sendiri! Limited Stok


Jom tag alquran sendiri 
.
Sudah ramai tertunggu-tunggu set tagging.
Alhamdulillah kini dibuka
.
Tetapi untuk order kali ini, 300 sahaja dibuka. Malah sahabat akan dapat PEN COMEL yang sangat limited 
.
Apa yang best dalam set tagging ini?
.
1) Sticker warna (2 set)
2) Stiker tulisan (168 unit)
3) Manual tagging (lengkap)
4) Bookmark 
5) 30 kad zikir 
6) PEN COMEL ♥
.
Dengan harga RM37, sahabat semua di atas bakal menjadi milik sahabat
.
Dapatkan SET TAGGING yang dengan mana-mana TEAM ENUUR
.
Ingat, 300 set sahaja tau
Pos bermula 5 Julai InsyAllah 
.
Cara Tempahan :
.
1. Whatsapp +60189100852

Jika berminat terus whatsapp saya ye.
.

#SahabateNuur
#SahabatUmmihannan
#LegacyOfKnowledge
#TEAMSahabateNuur
#TEAMeNuur
#eNuur
#TaggingAlQuran
#AlQuranTagging
#AlQuranTaggingByeNuur
#AlQuranTag

Read More

7/06/2018

Bisnes Shopee Berjemaah

Antara rahsia berniaga di shopee ialah kita sama-sama support kedai shopee masing-masing. Saling bantu bagaimana kita dapat sale. Ada rakan yang pandai gunakan kelebihan keyword, ada yang pandai beriklan (ads shopee), ada yang pandai mereka poster menarik. 

Saling support merupakan salah satu faktor bagaimana dulu bisnes saya sendiri di shopee krik krik dari satu sale ke puluh sale. Walaupun sale di shopee masih belum berjaya mencecah 50 sale sebulan untuk layak jadi preferred seller. Namun keuntungan dari sale shopee mencecah ribu juga. Cukup alhamdulillah bagi saya dan keluarga kerana bayangkanlah saya hanyalah surirumah. Kita jimat kehendak dan berbelanja secara berhemah. Yang berjaya dapat sale puluh ribu sebulan alhamdulillah namun bagi kebanyakkan orang dan surirumah seperti saya dengan masa terhad dan sangat limited modal. Saya bersyukur dengan sale yang saya ada sekarang. 

Anda nak berapa gaji sebulan?

RM2000?
RM5000?

RM10,000 atau RM100,000?

Semuanya anda yang tentukan.

Insha Allah.

Bila saya down ketika bisnes seperti suram, saya banyakkan membaca juga. Baca kisah surirumah berjaya.. Kisah kita sebenarnya hampir sama. Cuma cara kita tangani sahaja berbeza. Dan dalam kisah kita pasti solusinya agak sama dan boleh dipraktikkan. Anda cubalah. Sampai bila nak duduk seperti katak di bawah tempurung? Jadi surirumah dah memang sukar nak keluar timba ilmu dan bersosial tetapi tak bermaksud anda duduk sorang-sorang tanpa usaha sedikit pun!





Buat surirumahtangga aka ceo bisnes masing-masing. Luangkan masa membaca dan timba ilmu. Ebook ini insha Allah sangat membantu.
Read More

7/05/2018

Takziah Buat Keluarga Bayi Adam Rayqal! Ketemu Di Syurga Wahai Anakku Sayang



Hari ini tidak kira di mana saya melihat media sosial memaparkan kisah bayi syurga Adam Rayqal. Akan pilunya hati seorang ibu memeluk anak pertamanya yang masih belum hilang sakit bersalinnya.. Tetapi Allah menjanjikan syurga buat anak-anak yang meninggal sebelum baligh. Allahu akbar, sesungguhnya Adam Rayqal sudah tersenyum di sana menunggu kedua orang tuanya. 

Hati siapa tidak pilu. Tidak kira siapa yang ada hati dan perasaan turut sama merasai kesedihan ibu dan bapa Adam Rayqal. Takziah saya ucapkan. Hati saya turut bersedih. Air mata turut mengalir.

Walau sekeras dan kuat bebelan saya setiap hari pada anak-anak demi didikan mereka namun jika luka/ berdarah... Menitis air mata ni. Anak-anak tahu hati mama tak kuat. Mama kuat nangis sebenarnya. Jika beginilah kejamnya dunia luar, biarlah mama bekerja setiap hari membanting tulang, idea dan tenaga untuk jaga anak-anak mama sendiri. 

Bukan dunia ini kejam.. Cuma kita mungkin sudah hilang kepercayaan. Semoga Allah memelihara kita semua daripada mereka yang tidak berhati perut. Jauhi keluarga kita dari mereka yang tiada iman. 

Ya Allah, kau peliharalah kami semua daripada kekejaman manusia yang kejam. Daripada manusia yang tidak berhati perut. Lindungilah kami daripada sifat2 yang tidak baik. Lindungilah anak-anak kami Ya Allah. Semoga anak-anak kami membesar dengan iman dan mati dalam keadaan beriman. 

Aamiin ya rabbil alamin
Read More

7/04/2018

PROGRAM IBADAH KORBAN & AQIQAH DI KEMBOJA & VIETNAM 2018 /1439H SEMPENA HARI RAYA KORBAN


PROGRAM IBADAH KORBAN & AQIQAH DI KEMBOJA & VIETNAM 2018 /1439H SEMPENA HARI RAYA KORBAN

Alhamdulillah syukur, memasuki tahun ke 3 pihak Amal Till Jannah diberi peluang sekali lagi untuk menguruskan ibadah Korban & Akikah di Kemboja dan Vietnam melalui Yayasan Amir Khairiyah bersempena Hari Raya Korban.

Dengan ini dimaklumkan kepada pihak jemaah yg ingin turut serta dalam menunaikan ibadah Korban atau Aqiqah untuk membuat pembayaran korban/aqiqah masing-masing sebelum 17 Ogos 2018 untuk memudahkan pihak Amal Till Jannah menguruskan penyertaan ibadah tuan/puan.

Pembayaran hendaklah dibuat melalui akaun rasmi Amal Till Jannah seperti berikut:

 *MAYBANK AMAL TILL JANNAH*

 πŸ§ *5621 8831 9223*

πŸ“Œ *penting! Untuk tujuan rekod ATJ dan memudahkan saluran program:*

Letakkan transaksi online sebagai *KORBAN* atau *AQIQAH* untuk tujuan pengasingan dana.

Manakala bagi transfer secara *cash deposit machine-cdm*, jemaah dikehendaki wassap admin butiran transaksi

πŸ“±0127865923 *PN. FATIN*

❤❤ Penting!!
Mohon isi butiran dan maklumat berikut:

*Penama korban/aqiqah* :
*No.tel* :
*Alamat* :

*Korban/aqiqah lembu*: *nyatakan berapa bahagian (___ bahagian)

*nama anak untuk Aqiqah* 1.
2.

*Korban/aqiqah kambing* *nyatakan berapa ekor. __________

*nyataka di vietnam / kemboja : ____________


*penting!!*
Mohon maklum pada admin PN. Fatin pembayaran anda supaya untuk memudahkan rekod dan tidak tercicir urusan ibadah anda.

*_Tidak ada amalan yg dilakukan oleh manusia pada hari raya korban yg lebih disukai Allah dr mengalirkan darah ( menyembelih korban) . sesungguhnya ia akan datang pd hari kiamat nanti dgn tanduk-tanduknya, kuku-kukunya, dan bulu-bulunya ( dan diletakkan di atas timbangan) dan sesungguhnya darah binatang korban itu mendapat kedudukan di sisi Allah di suatu tempat yg tinggi sebelum ia jatuh di atas bumi. Oleh itu ikhlaskan hati kamu ketika berkorban itu_*
(Hadis Riwayat Imam Tirmizi)

hubungi admin: 

www.wasap.my/60127865923/korban_kambing_kemboja

www.wasap.my/60127865923/korban_kambing_vietnam

www.wasap.my/60127865923/korban_lembu

www.wasap.my/60127865923/aqiqah

selamat menunaikan ibadah yang mulia. semoga semuanya diberkati Allah dan diredhai di dunia dan akhirat..amin
Read More

Perbezaan Jam Azan Buruj dan Harameen

Bismillah

Perbezaan ketara antara kedua model jam ini tidaklah terlalu ketara. Untuk jam tangan azan solat dan automatik kompas kiblat kita memiliki 2 jenis model iaitu Model Buruj dan Model Harameen.

Model Buruj
- Buruj Exclusive (2 Warna)
- Buruj Ramadhan (4 Warna)

Model Harameen
- Harameen 6506 (HA 6506) (9 Warna)
- Harameen 6508 (HA 6508) (3 Warna)
- Harameen 6509 (HA 6509) (3 Warna)

Design antara kedua model juga tidak jauh bezanya. Anda boleh memilih mengikut saiz dan kegemaran pilihan kalian. Insha Allah, ciri-ciri fungsi islamik dalam jam ini yang lebih penting selain gaya dan personaliti.



Apakah Perbezaan Bagi Jam Buruj dan Jam Harameen?



Mari kita lihat model-model Jam Solat untuk anda pilih buat diri sendiri atau insan tersayang.

Buruj Exclusive
Offer RM 249.00
Harga Asal RM 289.00
Didatangkan bersama kotak Exclusive

Buruj Ramadhan
Offer RM 189.00
Harga Asal RM 249.00

Harameen 6506
Offer RM 145.00 sehingga 31 July 2018
Harga Asal RM 229.00
Free Gift Pen Smartphone (Valid 400 terawal sahaja)

Harameen 6508
Offer RM 215.00 sehingga 31 July 2018
Harga Asal RM 269.00
Free Gift Pen Smartphone (Valid 400 terawal sahaja)

Harameen 6506
Offer RM 185.00 sehingga 31 July 2018
Harga Asal RM 249.00
Free Gift Pen Smartphone (Valid 400 terawal sahaja)



Jom tempah hari ini untuk dapatkan harga offer bagi kesemua Jam Buruj dan Jam Harameen. Hubungi/Whatsapp 018-9100 852 atau boleh terus buat tempahan di Shopee (terima kredit kad) di shopee.com.my/emmemarina (kategori Islamik Buruj Watches)
Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Popular Posts

Blog Archive

Pageviews

BTemplates.com

Blogroll

About

About

Copyright © Diari Seorang Suri & Bisnesmom | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com